حس

آمدیم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم .نه با هر قیمتی زندگی کنیم.

حس

آمدیم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم .نه با هر قیمتی زندگی کنیم.

حس

سلام 

....................کیا حس ششم شون کار میکنه ازمن که کار میکنه قوی  

چند خط درمورد حس ششم    

 حس ششم چیست؟

حس ششم یا درک ماورای حواس از موضوعاتی است که همیشه بحث برانگیز بوده. در تعریف این حس می گویند: «درک اطلاعاتی است که از طریق حواس شناخته شده (لامسه، بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی) قابل شناسایی نیست و با تجربه های قبلی درک نمی شود.» ابداع واژه حس ششم یا درک ماورای حواس توسط یک روان شناس آلمانی به نام رادولف تیشنر انجام شد و یک روان شناس دانشگاه دوک با نام جی بی راین آن ایده را برای برخی قابلیت هایی روانی مثل تله پاتی به کار برد. البته جوامع علمی این موضوع را هنوز رسما نپذیرفته اند چون پایه و شواهد علمی کافی نداشته و تئوری خاصی برای توضیح و توجیه آن وجود ندارد.

 حس ششم داریم یا نداریم؟

با وجود اینکه شواهد روزافزونی نشان دهنده وجود حس ششم است اما این موضوع با قوانین فیزیکی قابل توجیه و توضیح نیست. ضمن اینکه حس ششم به هوشیاری و ضمیر باطن بستگی دارد و این موضوع از عملکرد مغزی جداست. هم زمان برخی تحقیقات فیزیک کوانتوم به وجود جهانی ثانوی که غیرمادی است، اشاره کرده است و به همین دلیل، برخی دانشمندان وجود حس ششم را که به ماوراء الطبیعه مربوط است ممکن دانسته اند؛ چون دانشمندان آن را به بخش ناخودآگاه ذهن و حافظه مربوط دانسته اند.

 

 حس ششم و پیش بینی وقایع

یک باور عمده وجود دارد مبنی بر این که حس ششم در افراد هیپنوتیزم شده هم دیده می شود. افرادی که حس ششم قوی دارند بدون وجود شواهد و دلایل تجربی یا قابل درک با حواس پنج گانه می توانند موارد و وقایعی را حدس بزنند. آقای کارل سارجنت، روان شناس دانشگاه کمبریج، وقتی در مورد رابطه حس ششم و هیپنوتیزم شنید؛ آزمایشی را طراحی کرد که این ارتباط را اثبات کند. او ۴۰ دانشجوی دانشگاه را انتخاب کرد که هیچ کدام سابقه حس ششم قوی نداشتند. آنها را به دو گروه تقسیم کرد؛ گروهی که قبل از انجام آزمایش با کارت های زنر هیپنوتیزم شدند و گروه دوم یا گروه کنترل که با آزمایش کارت های زنر بخش شده بودند. در گروه دوم متوسط امتیاز از ۲۵، فقط ۵ بود و کاملا به شانس و احتمال بستگی داشت اما در افرادی که هیپنوتیزم شده بودند امتیاز از ۲۵، حدود ۱۲ بود. نتیجه ای که سارجنت گرفت این بود که حس ششم با ذهن آزاد و رها و سطوح اصلی و عمقی هشیاری ارتباط دارد. در تحقیقات روان شناسی بر پایه همین ارتباط و اصل از هیپنوتیزم برای ایجاد حس ششم در سطوح بالا استفاده شده است. بررسی های بعدی هم این ارتباط را تایید کرده است چون دانشمندان معتقدند ذهن بیدار، هشیار و فعال که تحت تاثیر ورودی های مختلف ذهنی و محیطی قرار می گیرد، کمتر می تواند از حس ششم خود (اگر وجود داشته باشد) استفاده کند.

نظرات 4 + ارسال نظر
دخترشرقی چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام
مطلب جالبی بود. مرسی.
من هم حس ششم قوی دارم.
راستی قالبتون عوض شده الان مطلب رو تا آخرش میخونم. ممنون از مطالب مفید و قشنگتون. موفق باشید

مرسی

مهدی پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ب.ظ http://www.lost-love1.blogsky.com/

سلام علی جان
دمت گرم با این متنات حال کردم

داداش علی اپم

قابل نداشت

مجید چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ق.ظ http://majidnazari65.blogsky.com/

سلام.
خیلی جالب بود.

نازنین یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ http://sarzamin51.blogfa.com

سلام سایت خوبی داری پیشاپیش عید قربان رو بهت تبریک می گم

ممنون .!عید شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد